Valikko Sulje

Asiakaskyselyn yhteenveto ja vastauksia kommentteihinne

Asiakaskyselyn tuloksien yhteenveto

Suuri kiitos kaikille vastanneille!
Tässä hieman yhteenvetoa ja vastaan muutamaan kommenttiin, joita olitte jättäneet.

Vastanneista asiakkaista ikäjakauma koostuu 10-85vuotiaista ja heistä suurin osuus (47 %) 41-55vuotiaita.

Naisia enemmistö vastaajista (81 %).

Hoidot, joita vastaajat ovat käyttäneet olivat suosikkijärjestyksessä
1.Hieronta
2.Bemer
3.pää-ja kasvohieronta
4.Meridiaanihieronta
5.Raindrop hoito

Hoito, jota muutama toivoi, oli purentalihashieronta.
Tämä on ollut mielessä monta vuotta ja ehkä joskus hankin koulutuksen siihenkin.
Siihen asti ohjaan erittäin mielelläni jokaisen purentalihashierontaa haluavan kollegani tykö. Itsekin olen hänellä käynyt ja siksi vahvasti voin häntä suositella.

43 % vastaajista käyttävät palveluita kerran kuukaudessa
33 % silloin aina kun tulee jokin jumi tai ongelma
24 % noin 2–4 kertaa vuodessa

Selkeä enemmistö (67 %) sai kuulla ensimmäisen kerran palveluistamme puskaradion kautta.
Loput olivat joko googlettaneet hierojat Oulaisista tai nettisivut löytäneet.

Palvelukokonaisuuden arviointi oli pääosin erinomaista ja tässä kohtaa oli vapaan kommentin kenttäkin.
Siihen oli moni toivonut nettiajanvarausta.
Syitä miksi meillä ei ole nettiajanvarausta on monta ja haluan avata niitä tässä teille.
-Teemme yhdessä hoitotilassa vuorotellen töitä ja tämän organisointi on helpompaa paperisilla kalentereilla.
-Emme vaadi asiakkaalta meillä olevaa ammattitaitoa, joten siksi teemme mielellään jo puhelimessa arvion hoitoajasta ja hoitometodeista. On myös muutaman kerran käynyt niin että puhelimessa asiakkaan varatessa aikaa, olemmekin suositelleet ensin kääntymistä lääkärin puoleen.
Eli teemme jo aikavarauksen yhteydessä alkukartoitusta.
-Erityisesti naishierojia aika-ajoin piinaa erinäiset häiriköt ja niiden estäminen nettiajanvarauksessa on mahdotonta.

Somekanavat, joiden kautta valtaosa seuraa yritystäni on Facebook ja Instagram. Näihin tulen panostamaan siis jatkossakin.

Tähtiarviointikohdassa suurinosa antoi meille täydet viisi tähteä ja näin ollen suositteleisi meitä myös kaverille.
Keskimääräinen tulos oli 4,82 / 5.

Vapaan kommentin kohdassa oli kivoja palautteita. Kiitos kaikista niistä!

Kommenteissa mm. arvostettiin sitä, kuinka asiakkaan sen hetkistä fiilistä kuunnellaan, haluaako olla hiljaa vai jutella.
Hyvänä pidettiin myös omahoito-ohjeiden antoa ja suositusta toisenkin palvelukseen.

Moni toivoi smartumeita ja muita työsuhde-etuja käyttöön.
Syy miksi meillä ei voi maksaa niillä on seuraavanlainen:
-smartum, epassi yms. firmat ottavat kohtuu suuren provikan itselleen jokaisesta hoidosta (5–7 %).
Käsityöläiselle erityisesti tuo provikka on todella suuri ja siihen päälle vielä pankin ja kirjanpitäjän maksut näiden etufirmojen tilityksistä.
Smartumin ehdoissa on myös kohta, jossa kielletään lisähinnan ottaminen näiden etujen käyttäjiltä.
Jos taas nostaisimme hintoja yleisesti noiden provikoiden verran, siitä kärsisi eniten valtaosa meidän nykyisistä asiakkaistamme, jotka eivät edes ole näiden etujen piirissä.

Olemmekin vastineena suositelleet yrityksille suoralaskutusvaihtoehtoa ja näin mikään amerikkalaisfirmakaan ei vie siivua välistä.
Muutaman yrityksen kanssa tämä toimiikin hyvin. Työnantajan kanssa voidaan sopia, että hän joko ostaa lahjakortteja työntekijöilleen tai sitten laskutus voidaan tehdä sovituin väliajoin työntekijöiden käyntien mukaisesti.


Yhdessä kommentissa kyseenalaistettiin motiiviani tehdä tätä työtä, joka tietysti on ikävää, mutta juuri sen takia kysely oli anonyymisti, jotta jokainen voi laittaa juuri sitä mitä on mielenpäällä.
Yritykseni toimenkuvaan kuuluu niin hoitojen myynti kuin myös Bemer laitemyynti ja opastukset ja ohjaukset.
Hoitoja olen myynyt jo yli 20 vuotta ja laitemyyntiä ollut kolme vuotta.
Molemmissa minua motivoi eniten ihmisten terveyden vaaliminen ja mahdollisimman hyvä ja tasapainoinen elämä.
Rahaa saan tietysti vastineeksi työstäni eikä yksikään yritys pysty toimimaan, jos ei saa työstä palkkiota.
Väitän ettei työntekijäkään käy töissä, jos ei palkkaa saa tekemistään tunneista.

Kiitos vielä jokaiselle vastanneelle!

Tästä on hyvä aloittaa vuosi 2024 kun tietää että on tehnyt oikeita asioita ja herkällä korvalla jatkossakin teidän palautteenne kuullaan.